|
Autor |
Wiadomość |
moordaa
trainee
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wyszków Płeć:
|
Wysłany:
Śro 20:20, 2012_02_08 |
|
Witam.
Nie miałem nigdy do czynienia z samochodami 4x4 więc proszę o poważne odpowiedzi.
Nabyłem dziś RAV4 I 1997r.
Ma ona przycisk DIFF LOCK.
Oznacza to blokadę dyfra, więc gdy jej nie włączę to jak rozkładana jest moc na koła? Czy jest stały napęd na 4 koła? Czy może stały na przód i w razie konieczności dołączany na tył??
Trochę się pogubiłem.
Aha - jak używać tej blokady dyferencjału? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
moordaa
trainee
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wyszków Płeć:
|
Wysłany:
Czw 20:00, 2012_02_09 |
|
Ale cisza |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Elefant
reader
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 1:25, 2012_02_10 |
|
Gratuluje nabytku
Rav4 I generacji ( czyli także twój nabytek ) ma stały napęd na cztery koła.
Blokady nigdy nie używaj na twardym podłożu (np.asfalt)
W/g instrukcji blokady używa się gdy jedno z kół straci przyczepność.
Lecz wtedy przeważnie jest za późno na wyjście z opresji.
Ja używam blokady gdy mam do przejechania odcinek drogi z większym błotkiem, sypkim piachem, kopnym śniegiem, lub lodowisko.
Samochód daje dużo frajdy z jazdy, w tym jazdy w lekkim terenie.
Twoje auto jest dzielniejsze niż współczesne suv-y, (wliczając w to następne generacje rav), lecz pamiętać należy, że nie jest typowo terenówką, więc nie należy jej fundować off-rajdów. Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
moordaa
trainee
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wyszków Płeć:
|
Wysłany:
Pią 16:16, 2012_02_10 |
|
I właśnie ja traktuję ją jak samochód osobowy z napędem na 4 koła.
Nie mam zamiaru jeździć off-rajdowo więc myślę, że RAVka da radę u mnie.
Nie wiedziałem tylko, jak to jest z tym napędem.
Wczoraj pojechałem z żoną do lasu (jest w Służbie Leśnej więc może w gwoli ścisłości) i powiem, że jestem baaardzo zaskoczony jej możliwościami. W niewyjeżdżonym śniegu czy w nie zawysokich zaspach dawała radę wyśmienicie.
Tylko jeszcze nie wiem jak to jest z silnikiem.
Koleś, który mi go sprzedawał wspomniał, że to 8-mio zaworowy zwykły silnik, ale z tego co widzę to 16V na 2 wałkach. Czy to prawda? Nie ma zwykłych starych silników w nich? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Elefant
reader
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 0:49, 2012_02_11 |
|
Rav4 I generacji ( czyli także twój nabytek ), w europie miały tylko jeden silnik,
2,0 l, 16V, 129Km, z dwoma wałkami rozrządu. Są to porządne sprawdzone, długowieczne silniki, znane np. z Cariny, lub Avensis.
Należy tylko o nie zwyczajnie dbać. Wg instrukcji wymiana oleju w silniku co 15 tys., silnik bezkolizyjny, wymiana rozrządu co 100tys. Ja wymieniam olej co 10 tys , pasek rozrządu, rolki co 80tys., pompe wody co 160tys. Bardzo ważne jest aby wymieniać olej w skrzyni i centralnym dyferencjale (razem) co 60 tys., w tylnym moście co 30tys. Warto to też zrobić jako pakiet startowy. Należy sprawdzić luzy zaworowe w silniku, które reguluje się za pomocą płytek. W przypadku jazdy na benzynie podobno nie trzeba ich regulować nawet do 500tys., ja jeżdżę na gazie i muszę zaglądać tam częściej.
Trzeba lać odpowiednie oleje, gdyż byle gówno może zaszkodzić. Jeżeli będzie robił to mechanik to dobrze żeby miał o tym pojęcie, gdyż nie jeden paprak zamiast pomóc zaszkodził.
Darz Bór. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
moordaa
trainee
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wyszków Płeć:
|
Wysłany:
Nie 13:23, 2012_02_12 |
|
Dzięki wielkie za odpowiedzi.
Pozdawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
TomuŚ
trainee
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany:
Pią 20:00, 2012_07_20 |
|
Nie chce zakładać nowego tematu bo po co robić śmietnik ale nigdzie nie znalazłem jak działa napęd RAVki II generacji tzn znalazłem ze niby stały ale chciał bym sie upewnić bo to nie pewne informacje. Tez ma stały jak i w I gen. blokady dyfrów, jak jest z mechanizmem różnicowym, tak samo na twardym nie wolno załączać blokady to wiem, jak rozdziela napędy 50%/50% czy jakoś inaczej opiszcie mi to drodzy użytkownicy
a jak jest z automatem ilo biegowy?????? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez TomuŚ dnia Pią 20:03, 2012_07_20, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|